Pages

Wednesday, 27 April 2011

Keistimewaan WANITA



Seorang anak laki-laki
kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa
ibu menangis?"

"Kerana aku seorang
wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti",
kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya
dan berkata, "Dan kau tak akan pernah
mengerti"

Kemudian anak laki-laki
itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa
ibu suka menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis
tanpa alasan", hanya itu yang dapat
dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu
pun lalu tumbuh menjadi seorang
laki-laki dewasa, tetap ingin tahu
mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia menghubungi
Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa
wanita begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan
seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa. Aku
membuat bahunya cukup kuat untuk
menopang dunia. Namun, harus cukup
lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya
kekuatan dari dalam untuk mampu
melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya
kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang-orang lain menyerah, dan
mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan
untuk mencintai anak-anaknya dalam
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya
bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan
untuk mendukung suaminya dalam
kegagalannya dan melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi
hatinya "

"Aku memberinya
kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa
seorang suami yang baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang
menguji kekuatannya dan ketetapan
hatinya untuk berada disisi suaminya
tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku
memberinya air mata untuk dititiskan dan
ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu;kecantikan
seorang wanita bukanlah dari pakaian
yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya."

"Kecantikan seorang
wanita harus dilihat dari matanya,
kerana itulah pintu hatinya.. Tempat
dimana cinta itu ada."

Mungkin ini mampu untuk
memperingati semua WANITA bahawa ini 
adalah sesuatu yang baik 
yang dapat menambah dan meningkatkan lagi harga diri WANITA..

Kepada kaum lelaki juga, 
Ini dapat dikongsi bersama supaya mereka sedar
dan ingat akan KECANTIKAN wanita mereka
yang AZALI.. bukan pada kecantikan
luaran semata-mata. Selamilah hati
WANITA MU.. dan ingat lah...
<< SETIAP WANITA ITU CANTIK >>
Friday, 22 April 2011

I Want To Spend My Lifetime Loving You by Tina Arena & marc anthony

Moon so bright, night so fine
Keep your heart here with mine
Life's a dream we are dreaming

Race the moon, catch the wind
Ride the night to the end
Seize the day, stand up for the light

I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do

Heroes rise, heroes fall
Rise again, win it all
In your heart, can't you feel the glory?

Through our joy, through our pain
We can move worlds again
Take my hand, dance with me

I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I will want nothing else to see me through
If I could spend my lifetime loving you

Though we know we will never come again
When there is love, life begins
Over and over again

Save the night, save the day
Save your love, come what may
Love is worth everything we pay

I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I want to spend my lifetime loving you
If that is all in life I ever do
I will want nothing else to see me through
If I can spend my life time loving you

 

SMS mengayat dari seorang lelaki yg bernama kekasih!! hati-hatilah anda mungkin boleh jadi mangsa ZINA...MUST READ!!!

Assalamualaikum..Moga kalian semua sentiasa di bawah naungan rahmat dan magfirahNya. Penulisan ini menunjukkan bahawa dengan hanya SMS kedua pihak boleh terjebak ke kancah penzinaan jika tidak mempunyai Iman yang kuat. SMS ini memang sengaja ditulis dengan penulisan seorang lelaki. Ceritanya memperlihatkan bagaimana seorang muslimat di'rosak' dengan mudah hanya dengan kata-kata manis! Wahai sahabat-sahabatku... Moga Allah pelihara kita daripada semua ini...


**********************************************************

1. salam. Blh sy kenal awk? Sy tertarik dgn prwatakan sopan awk. Dah lama sy prhatikn awk. Awk dak baik n sy trtarik la dgn tudung labuh awk. Sy harap kite bleh brkenalan.. ukhuwah fillah org kate..sy x terer sgt arab ni…


2. Trima kasih krn mnerima sy. Sy akan try sedaya upaya sy mnjaga awk dan mgikut syariat. Sy tau sy bukan baik sgt, tp demi Allah, sy cuba buat yg trbaik utk awk…


3. Ingat tau, jaga aurat leklok..jgn bagi org lain nmpk..kuar ngan kwn2 tau.. jgn sorg2..blk contact sy ek..sy doakan awk selalu..


4. awak,nape x contact sy. Sy risau awk kuar lama2..ye..mmg sy xde hak pun..sy tau sy percaye awk, tp sy x tau la nk kate cmne. Kite slalu nmpk dari jauh je ek.Tp sy rasa awk mcm dkt je ngan sy. Mgkn ni org kate cinta kot, wak..awk cinta sy x? xnk bgtau.. tp sy tau awk cinta sy..awk da malu nk jln tmpt sy lepak sbb malukan?..kih3. .tq.. i love u too..


5. Wak,selain family, Allah dan rasulnyer.. awk sayang sape ek? Sape saya dlm hati awk?

6. Wak wak..dr kawan kite just pggl sy awk je..mcm x special plk diri sy utk awk. sy tringin gak nk jd cm room8 sy ni. Pggl syg.. bole ke? Awk pggl sy bi ek? Rasa mcm baby sket. X salah kan.. just panggilan je..thanks syg.. love u... ..

7. Yang. kekdang bi tgk syg ni mcm x prcaya bi je. Yela, bi just tanya syg pkai apa je kan .. tq ek gtau, mkin dalam pulak rindu kat syg ni... .hihihi..


8. Yang bi nak syg tau, sayanglah segalanya utk bi, syg la pmberi semangat utk bi... yang... ..bi harap bi ngan syg xde rahsia lagi ek.. jgn risau..inikan membuktikan bi caring.. so jgn risau..k..yeye. . bi janji kan jaga rahsia kite..just msg je kan..love u..papai.. mmuahh!

9. Syg..da lama kite msg, leh kite jumpe x? ye..ayang bwk la kawan2 k..tq yunk! i love u.... ..


10. Tq pggl bi ngan pgglan abg.. abg tggu lame da..abg tau..kite x leh pakse dlm hubungan..la iqra hafiddin..hehe. . sikit sikit je..kih3..


11. Hi syg, watpe 2? Nk ckp sket.. nape syg bwk satu battalion nak jumpa abg?... syg x caye kat abg eh.. huhu..


12. Syg..kite jumpe k?..abg suka syg pakai tudung yg abg beli tu..cam wardina lak..bkn syg x cntk.. just nmpk mkn cntk la..nipis sikit je.. nnt jumpa nnt syg bwk sorg dah la k..


13. Syg..abg sory ngan apa jd td.. abg trsentuh jari syg td.. Tol gak ckp syg eh, trsentuh xpe..TER.. hehe..makin tebal la pulak cinta abg kat syg..


14. Thanks jumpa td, syg cntk la.. Ololo..abg romantik sket pun salah ke? Ske abg romantik ek? Hehe.. Eh, td jumpa abg da berani tenung abg ek..hoho.. tgk td kwn syg cam ske kat kwn abg je.. senang la kita jumpa pasni.. tgk..Allah memberkati hubungan kite.. syg solat dah ke? Doakan abg skali ek..miss u..


15. syg..just nk tanya.. syg cinta bg berapa percent? Apa tandanya eh? 50% je... huhu..yang. . just nk tanya..rambut syg panjang x? just thinking of u at the moment…


16. Td terbeli tudung pendek.. yg abg bg kat syg tu.. syg..bg la gmbr syg special untuk abg yg pakai tudung td 2.. Cntk nye syg..gambar ni nak wat wallpaper hp ngan kompter abg la..


17. Yang.. syg cintakan abg berapa percent? Sepenuh hati Thanks syg..love u too.. abg janji, abg akan jaga syg baik2 dan xkan tinggalkan syg...


18. Syg..da lame kita couple kan.. xkan abg pegang tgn pun nak marah.. Syg kan milik abg.. Thank 4 being understanding. .

19. Syg kata Syg cintakan abg sepenuh hati.. kalu gitu..apa buktinya Syg cintakan abg..?

SELEPAS ITU BARU BERMULA ZINA YANG SEBENAR...

****************************************************************
20. huh!... syg mengndung? tahu kat ne... cube check balik dgn doktor... xkan sekali buat dah mengandung, check balik k..


21. huh! btol la syg mengndung ni?? syg, utk kebaikan kita berdua, lebih baik syg gugurkan kandungan tu.. gugurkan k..


22. Nape plak xnak? xberdosa la klu bunuh benda yang masing xbernyawa.....gugurkan jelah!!! jgn buat masalah bleh x!!

23. xsakitlah!!! nape manje sangat ni! xkan bnda mudah cam tu pun xbleh buat..


24. sori syg, abg xbleh temankan syg ke klinik tu, abg malu klu terserempak dgn family or member, malu la abg klu diorg nmpak abg bwk syg dgn perut syg yg besar tu..


25. Ape!! RM 5,000?? kau yg mengandung... kau cari sendiri la duit nak gugurkan anak tu.. bukan masalah aku.. lantak kau la... bukan masalah aku jgak keluarga kau pulau kau.. kau tu yg bodoh!! kau ingat kau tu cantik sgt?? aku dah xingin kat kau!! pergi mmpos!


26. jgn kol n msg lg bleh x?!.. aku sbuk.. xde masa nk layan kau!...

27.(terputus hubungan)
- wanita itu mati akibat kegagalan proses penguguran..
- si lelaki mencari mangsa baru..
- dan kejadian terus berulang..

ITULAH KEBANYAKAN YANG TERJADI DI DUNIA KITA INI...

************************************************************

PESANAN DARI ADMIN: SESAL DAHULU PENDAPATAN SESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA LAGI

SEKIRANYA ADA SEDANG BER"COUPLE" ANDA MUNGKIN SEDANG MENGHAMPIRI KEPADA ZINA DAN SEKIRANYA LARANGAN ISLAM ANDA KETEPIKAN...ANDA MUNGKIN TIDAK MENGHIRAUKAN DOSA YG ANDA LAKUKAN DAN MAKSIAT YG ANDA LAKUKAN ITU...

OLEH ITU SEKIRANYA ADA APA2 YG BERLAKU PADA DIRI ANDA...

JANGAN SALAHKAN AGAMA
JANGAN SALAHKAN KELUARGA
JANGAN SALAHKAN TAKDIR
JANGAN SALAHKAN SESIAPA...TETAPI

SALAHKAN DIRI SENDIRI KERANA ANDA SENDIRI YG MEMILIH JALAN INI IAITU JALAN KEHANCURAN DIRI...ANDA SENDIRI YANG MEMILIH JALAN GELAP...

INGATLAH...!!!

ALLAH S.W.T TIDAK MENZALIMI HAMBANYA AKAN TETAPI MANUSIA ITU YG MENZALIMI DIRINYA SENDIRI...

GUNAKAN AKAL DENGAN SEBAIK-BAIKNYA UNTUK BERFIKIR YA....^_^

Petikan dari seorang sahabat fb..copy and share2 jak..hehehehe..

Wednesday, 20 April 2011

Important : Poke ( facebook )


Assalamualaikum..
Adakah anda seorang yang suka menekan 'POKE' dalam Facebook? mari kongsi maksud poke yang selalu ditekan oleh sesetengah orang,  google la kalau perlu. mula-mula ini anggapan saya. perkataan poke dalam dalam bahasa inggeris adalah menyapa dari belakang, tetapi dalam bahasa belah-belah afrika adalah bermain dari belakang.

poke - menusuk

jawapan wikipedia

a) poke - To prod or jab with a pointed object such as a finger or a stick.
- menyentuh atau meyapa menggunakan sesuatu yang runcing seperti jari atau ranting

b) poke gesture - Poking is an action of tapping and/or softly jabbing another person with the tip of one's finger or a
sharp object. This is usually done to gain the other's attention. However, it is also commonly used as a form of teasing, joking around with, or irritating him or her; particularly when performed repeatedly.
-Menyodok adalah tindakan penyadapan dan / atau lembut menusuk orang lain dengan hujung jari seseorang atau benda tajam. Hal ini biasanya dilakukan untuk mendapatkan perhatian lain. Namun, juga sering digunakan sebagai bentuk menggoda, bercanda dengan, atau mengganggu dia atau dia, khususnya ketika dilakukan berulang kali.


dan jawapan searching

a) As an action it means to push them with one finger, usually on the shoulder.
As a phrase it means to pressure them into to doing something that they don't want to do
it can slso mean something in a sexual manor, as to insert ones fingers into the vagina,
-Sebagai tindakan itu bererti untuk menggalakkan mereka dengan satu jari, biasanya di bahu.
Sebagai ungkapan itu bererti untuk menekan mereka ke dalam untuk melakukan sesuatu yang mereka tidak mahu melakukan
itu slso bisa bererti sesuatu dalam manor seksual, untuk memasukkan jari yang ke dalam faraj,


dalam facebook, jika seseorang yang mem'poke' anda, dan anda membalasnya, ini bermaksud mereka boleh melihat maklumat anda seperti kawan yang lain termasuk maklumat peribadi dan gambar selama tiga hari walaupun mereka belum menjadi kawan anda.

dalam erti kata lain, maklumat anda mudah tersebar jika anda suka-suka untuk membalas poke seseorang, mungkin ianya untuk menarik perhatian dan kita rasakan ada orang yang menegur anda.

dunia facebook telah dicipta oleh yahudi, dan mereka tidak mencipta facebook dengan sia-sia, sebagai contoh yang paling ketara adalah relationship status, seolah-olah membenarkan dunia kapel, yang dah kahwin lain la ceritanya. Banyak benda yang kita masih lagi tidak tahu tentangnya.

terpulang kepada anda untuk menerima atau tidak.

sekian terima kasih

p/s:tolong jangan poke saya, bila saya fikir balik seolah-olah korang mahu main blakang pula, nauzubillah.
p/s:facebook tetap sia-sia dan buang masa
p/s:jangan jadikan facebook seperti diari harian yang terbuka
p/s: sebarkan kepada semua umat islam

Pada Puisi Rasa Menyatu


 
Hari ini aku mencumbui jingga hingga keunguan
ditemani tiupan angin dari bukit 
ada gigil yang belum hilang ketika senja terbenam. 
 Dahulu, di sini kau berada di sampingku 
begitulah caramu menyenangkan hatiku. 
Saat ini hanya ingatan yang berlumba seperti awan segera berarak pulang entah, 
aku merindukan itu. 
Azan sudah berkumandang... 
sebaiknya kupenuhi panggilan, 
biar ingatan tentangmu,
meremaja dalam puisi. 
Ayuh, mengerjakan solat!
Kembali seketika nanti, 
InsyaAllah

Tuhan Berikan Aku Cinta by Ayushinta


Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa


Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina


Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta


Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta


Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina


Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta


Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta
Tuesday, 12 April 2011

Kisah hidup seorang Wanita Penggoda

Salam..Kalau kite bace kisah zulaika dalam Al-Quran memang menarik, beliau di gambarkan seorang wanita yg tertarik dgn ketampanan Nabi Yusuf,sejak kecil yusuf dipelihara oleh zulaika sebagai anak angkat.Dia diberi didikan dengan penuh kasih saying dan hidup dlm keadaan mewah dan senang.Nabi Yusuf meningkat dewasa dan membesar sebagai jejaka yang tegap,tampan dan akhlaknya yg mulia telah menukar kasih sayangnya menjadi cinta seorang wanita kpd seorang lelaki..keinginannya semakin kuat utk selalu sentiasa berada disamping Yusuf.Zulaika cuba menahan perasaanya,namun semakin dilawan semakin menjadi-jadi keinginannya

      
                Gejolak Berahi Yang Mendalam


Zulaika tak sanggup menunggu lebih lama lagi.Dia menyimpan pelbagai khayalan dan cita2 curangnya.mgkn itu sudah menjadi tabiat semulajadi wanita ketika mengidamkan sesuatu yg bernama hawa nafsu dan kali ini dia nekad utk merealisasikan segala khayalannya itu..setelah mnghias dirinya secantik mungkin dan memakai wangi-wangian,zulaika meminta pelayannya utk panggil Nabi yusuf menghadapnya.Zulaika pasti suaminya tak kan pulang malam itu,Nabi Yusuf pulak hairan mengapa dia dipanggil mlm2 begitu, tentu adahal yg mustahak sangkanya dlm hati.Dia pun mengetuk pintu zulaika, zulaika yg mmg sudah lama menanti kehadirannya terus saja mempelawa dia masuk dn menutup pintu kembali. Nabi Yusuf masuk dan dia agak terkejut dengan keadaan zulaika yg berpakaian nipis menggoda dan bilik yg harum semerbak, Nabi Yusuf terasa bagaikan memasuki bilik pengantin.Perasaannya separuh terperanjat n takut.Zulaika cuba mendekati Nabi Yusuf setapak dia mendekatinya setapak nabi Yusuf Kebelakang “jangan kau cuba menjauhi diriku, aku hampir binasa krn rindu pada mu” Nabi Yusuf diam tanpa jawapan. “aduhai yusuf betapa indahnya rambut mu….” Zulaika cuba menggoda
“inilah Sesuatu yg pertama kali akan berhamburan dari tubuh ku bila aku mati nanti” jawab Yusuf Tegas
“Yusuf batapa indahnya kedua mata mu” pujuk zulaika lagi
“kedua ini adlah benda yg pasti akan terlepas drpd ku dan akan mengalir dimuka bumi ini” Jawab Nabi Yusuf
Zulaika berkata lagi dan menghmpirinya lagi,tangannya menyentuh wajah Nabi Yusuf “betapa tampanya wajah mu yusuf dan bibir mu yg indah buat hatiku gelisah”
“tanah kelak akan melumatkanya” jawab Yusuf selamba
“telah terbuka tubuhku kerana ketampanan mu wahai yusuf dan segalanya milik mu” kata zulaika manja sambil memeluk Nabi yusuf erat
“syaitan menolong mu utk berbuat hal itu” kata nabi yusuf,sambil menolak zulaika ketepi,wajahnya pucat dan tubuhnya menggeletar ketakutan
“yusuf! Bagaimana pun aku harus mendapatkan apa yg selama ini ku dambakan dan kini engkau dtg kerananya”  Yusuf menjawab “kemanakah aku akan lari dari murka Allah jika aku menderhakaiNya”
Walaupun dipujuk rayu yusuf tetap mempertahankan maruahnya.Zulaika tak berputus asa dia tetap juga ingin memeluk Nabi yusuf.Nabi yusuf melarikan dirinya ke pintu.Zulaika yg hilang pertimbangan mengejar Nabi Yusuf dari belakang dan tanganya sempat menarik baju Yusuf sehingga terkoyak.
Ketika itu muncul Al-Aziz dan saudara sepupunya di ambang pintu.
  Dengan serta merta Zulaika berkata:
“Apakah hukuman bagi org yg berbuat serong terhadap isteri mu selain dipenjarakan dan diseksa dgn seksaan yg pedih?’’ sengaja zulaika berkata begitu supaya menunjukkan nabi Yusuf yg bersalah.
Al-Aziz sgt marah tapi tak tergamak  mengatakan Nabi Yusuf yg bersalah.Dia tahu nabi yusuf pemuda yg taat,patuh dan baik.
Nabi yusuf hanya mendiamkan diri bila dirinya difitnah.Diserahkan segalanya kpd Allah utk menghukum siapa yg benar dan salah diantara mereka.Dengan takdir Allah bayi yg masih menyusu,anak kpd sepupu zulaika tiba2 berkata:
  “jika bajunya koyak dibahagian hadapan, wanita itulah yg benar dan Yusuf termasuk org yg dusta.dan jika bajunya koyak dibahagian belakang maka perempuan itulah yg dusta dan yusuf termasuk org2 yg benar”
          Inilah diantara tujuh org bayi ajaib yg Allah izinkan boleh bercakap.
Al-Aziz segara memeriksa,di dapati baju Yusuf koyak dibahagian belakang.bersihlah Nabi Yusuh dari segala tuduhan.manakala Al-Aziz meminta Nabi Yusuf merahsiakan perkara tersebut
          Setelah Nabi Yusuf pergi, Al-Aziz berkata: “sesungguhnya inilah tipu muslihat mu,yg dahsyat mohon ampunlah atas dosa mu itu, krn sesungguhnya kamu trmasuk org2 yg berbuat mungkar dan dosa”
     Zulaika x dpt menahan kemarahannya, hatinya masih sakit krn Nabi Yusuf  tdk mau melayannya. “celaka kamu wahai yusuf” katanya didalam hati “Aku tdk akan melepaskan mu, Aku akan mencari jalan utk memperdayakan mu hingga engkau memenuhi kehendak ku.”
     Al-Aziz kedudukannya sebagai suami mula tercabar.apalah maknanya klu jawatan perdana memteri di sandang tetapi isterinya berlaku curang.Dia tahu isterinya masih menyimpan perasaan terhadap Yusuf
     Urusan Negara terpaksa dikurangkan,dicuba memujuk dan member peerhatian kpd zulaika.Tetapi zulaika tetap menunjukkan kebenciannya.Al-Aziz akui dia tak dpt memenuhi kehendak zulaika, dia tak mampu melayannya inikan pula memberikan zuriat..Usianya yg sudah lanjut sedangkan zulaika masih muda lagi.peristiwa yg terjadi benar2 menakutkan dirinya.
   Dikalangan masyarakat Mesir, peristiwa itu sudah tdk menjadi rahsia lagi.Dalam setiap perbualan,tiada kisah lain yg dibentangkan tak lain tak bukan kisah isteri Al-Aziz dan Nabi Yusuf.Akhirnya berita itu diketahui oleh zulaika.Hatinya bagai dihiris,dulu namanya disebut2 kerana kecantikannya,kedudukannya dan darjatnya sebagai isteri kpd perdana menteri,tetapi kini ejakan dan hinaan yg amat memalukan sedang menimpanya. 

Menebus Rasa Malu 


   Zulaika menebus rasa malunya itu dengan mengadakan majlis makan malam.Dalam majlis itu hanya disediakan berbagai jenis buah2an. Tetamu yg hadir terdiri daripada isteri2 pembesar dan pemimpin setempat.masing2 diberi sebilah pisau tajam utk memotong buah. Ketika wanita2 itu sedang sibuk memotong buah.nabi Yusuf dipanggil oleh zulaika utk memperlihatkan dirinya dihadapan wanita2 tersebut. Wanita2 tesebut semuanya tercengang2 dan kehairanan melihat ketampanan Nabi Yusuf yg bagaikan bulan purnama menerangi kegelapan malam. Sehingga tidak sedar mereka memotong jari2 mereka ada yg berdarah dan hampir putus jari2 mereka..dan mulut mereka berkata.”sesungguhnya ini sama sekali bukan manusia tetapi adalah malaikat yg mulia!”
    Wajah zulaika yg manis melayan tetamu kini bertukar nenjadi merah padam.Dendamnya telah terbalas, setelah ditegur oleh zulaika, smua wanita di situ memandang antara satu sama lain.kini barulah mereka terasa pedihnya luka di jari.Ada yg menjerit kesakitan dan ada yg pengsan.Zulaika menempelak wanita2 yg menghiris jari mereka sendiri krn terpukau pada Nabi Yusuf dengan hanya sekali imbas memandangnya sahaja.
    “memang benar aku mencintai Yusuf.aku tergila2 kpd ketampananya.dia telah dibesarkan dihadapan mataku sendiri.aku menyaksikan pertumbuhannya hari demi hari.Dia duduk bersamaku di bawah satu bumbung.aku sentiasa meliahat cahaya dan sinar yg sentiasa terpancar dari wajahnya…memang aku tidak malu mengatakan yg aku sgt cinta padanya dan aku sgt menginginkannya.aku sanggup menjadi hina dan rendah demi mencapai segala yg ku idam2kan…akan tetapi malangnya nasib ku, dia tidak mahu menuruti segala permintaan ku, dan sekarang jika dia masih enggan mentaati apa yg ku perintahkan.akan ku humbankan dia ke dalam penjara, biar dia menjadi org yg hina! “
      Wanita2 itu cuba memujuk Nabi Yusuf supaya menurutkan kehendak zulaika agar terselamat dari tuduhan dan tercampak kedalam penjara.
Nabi Yusuf ternyata tak mudah dipengaruhi.dengan berlindung kpd Allah,Baginda berkata:
  “Tuhanku penjara lebih kusukai,daripada memenuhi ajakan mereka kpdku,jauhkan aku dari tipu daya mereka”
    Sewaktu Nabi Yusuf dibawa keluar dari pintu istana utk dipenjarakan, Zulaika memerhatikannya dari jauh.Dia merasakan seolah2 sebahagian dari hatinya telah tercabut.Terasa badannya lemah dan tak bermaya..walaupun dialah yg memaksa suaminya utk memenjarakan Nabi Yusuf.

Cinta Yang tak Kunjung Padam


Hari demi hari berlalu, rasa sedih, kecewa, kesal,derita, merana dan putus asa mewarnai kehidupan zulaika.Walaupun Nabi yusuf tiada,cintanya pada nabi yusuf tak pernah Padam.Hari2 yg berlalu dirasakan bertahun2.Fikirannya semakin lama semakin kacau.akhirnya zulaika hilang pertimbangan.kekuatan perasaan telah mengatasi akalnya.suaminya hanya dpt menasihati dan berusaha utk menyembuhkan zulaika yg semakin teruk itu.Akhirnya Al-Aziz yg tak dpt lagi menanggung malu itu terpaksa menceraikan zulaika.
Keadaan zulaika tidak terurus lagi.Kecantikan yg dibanggakan dulu kini hilang.Dia duduk di tepi2 jalan sambil tangannya mengira butiran2 pasir dan bibirnya tdk putus2 menyebut nama Nabi Yusuf
    Berkat kesabaran Nabi Yusuf menghadapi ujian dan melawan hawa nafsunya,akhirnya Allah memberi penghoramatan padanya di dunia lagi.setelah hampir bertahun2 lamanya dipenjara,raja telah mengeluarkannya.Dia diangkat menjadi menteri krn kepandaiannya
Mentafsir mimpi.
Suatu hari sedang Nabi yusuf berjalan ditepi pasar,dia ternampak seorang perempuan separuh gila yg tdk henti2 menyebut namanya.itulah zulaika.dengan mukjizat yg dikurniakn kpd Nabi Yusuf.Zulaika Berjaya dipulihkan dan akhirnya beriman kpd Allah swt.Allah yg bersifat pemurah lagi amat mengasihani mengembalikan paras rupa zulaika menjadi muda dan cantik semula, lalu berkahwinlah mereka.
        Zulaika sudah jauh berubah, Zulaika kini adalah seorang yg taat kpd Allah.setiap masanya dihabiskan utk berbakti kpd Allah.Dia sgt terhutang budi kpd Allah krn masih mahu menyelamatkannya.Setiap detik hatinya merasakan dirinya hamba yg serba kekurangan dan amat memerlukan Allah dlm semua keadaan…..
         Dulu cintanya pada Nabi Yusuf hanyalah berdasarkan nafsu semata2.kini Nabi Yusuf hanyalah alat utk menyampaikan cintanya kpd Allah.Dia lebih suka menyendiri dari manusia bahkan dari Nabi Yusuf sendiri..Masa 24 jam sehari semalam rasanya tidak cukup  untuk dia beribadah,bermunajat, bercakap2 dan tenggelam dalam mengingati Allah.Manusia dan dunia baginya tdk member erti lagi sekalipun suaminya.kalau Nabi Yusuf berhajat padanya di siang hari dengan lembut dia akan menangguhkan sehingga ke malam.Tetapi apabila Nabi Yusuf mengajaknya pada waktu malam dia akan menangguhnya sampai ke pagi.
         Dia tdk bermaksud menderhakai suaminya.Hatinya telah tawar pada keinginan nafsu syahwat.Dia berkata kpd nabi Yusuf “wahai suamiku, sebenarnya aku telah menyintaimu sebelum aku mengenal Dia.Tapi setelah aku mengenal-Nya, kecintaan kpd Nya tidak memberi tempat selainNya.Aku tidak menginginkannya  selainNya.”
          Sampai satu keadaan, Nabi Yusuf menarik baju zulaika yg asyik duduk disejadah supaya memenuhi hajatNya.Inilah  qisas yg Allah tunjukkan, dulu Zulaika menarik baju Nabi Yusuf kini keadaan telah terbalik
          Begitulah nafsu kalau belum mengenal Tuhannya dia sanggup berbuat apa saja.Tetapi bila nafsu telah mengenal Tuhannya ketika itu tidak ada yg lain selainNya.Tuntutan nafsu akan dilepaskan sesuai menurut syariat
          Nabi Yusuf memujuk zulaika supaya menyedari tanggungjawab sebagai isteri,antara lain katanya:
          “Sesungguhnya Allah SWT memerintahkan aku dengan perbuatan itu dan mengkhabarkan padaku bahawa Dia akan mengeluarkan dari mu dua org putera serta dia akan memjadikan keduanya Nabi dari keturunan ku.”
          Mendengarkan itu zulaika sedih dan hiba,dengan nada yg sayu dan hiba dia berkata: “Kalau Allah memerintahkan engkau dengan itu dan menjadikan aku sebagai jalan perantaraanNya,maka itu juga satu perbuatan taat kpd Allah.maka sebagai isteri aku taat dan patuh kepadamu.
          Ketika itu kehidupan mereka menjadi tenang semula,setelah masing2 tahu tanggungjawab sendiri.Hasil pergaulan suami isteri yg soleh dan solehah itu,Allah kurnikan mereka anak2 penyambung perjuangan mereka bagi meneruskan perjuangan memerdekakan umat dari belenggu nafsu  dan syaitan…. Sekian saje cerite utk hari ini..semoga kisah ini dapat mberi pgajaran utk kte semua..salam
Wednesday, 6 April 2011

My Family

 


She's my sis plg Otai skli..hahaha..nme die Suhaili Samsudin,
umo 26 taon..ank ke 3,da kwen pn..tp blm ade rzki utk dpt bby..
skrg dok mlke..suri rumah ( madam besar ) hehehe..
die ni plk ank ppuan ptame..nakal cgttt..susah nk dgr ckp org..ckp die je die nk org dgr..
Aku mmg paling x ngam ngn die laa..klau jumpe asyk nk perang je..
wlaupn die cmtu..aty die baik..ntah??agknye kot..hehe..
Ape pn aku syggg kt akk2 aku sume..


 
She's my sister,,nme die suliza samsudin..umo 24thn..bkje d kelana jaye..d Kudrat partner and co
sbgai admin clerk..ank ke 4..die seorg yg manje..lembut..sgt rajin, n pndai masak..xpnh aku rase die masak xsedap..sumenye sedap2 blake..die ni gk ssh tol nk mra org..
tp klau dah mara..huh!!ribut taufan d buatnye..hehe..
 


 Ni akk aq jugak..name die Subhana Samsudin..tp nme glmerrrr die shana..anak ke 5,umo 22 taon..bkje kt sbuah syarikat guaman..die ni mmg agk gile glmer..hehe...
die ni ske bfesyen..ape org kate??up tOO date gitu..huhu..
die sgt selambe n gile2..epy go lucky agknye kott..n kdg2 mmilih gk..
smpaikn org minat die,die rject..tp bile die ske org..org tu plk rject die..hahaahaha..pelik2!!



hahaha..Inilah aku..Suhaila Samsudin..aku ank ke 6,umo 20 taon..
masih blja kt Cybernetics college kt Maluri, Cheras.
Kos Dip.Syariah. aku ni plk..mcm2 karakter..pade yg xknl aku..
biasenye org akn ckp aku ni Ayu, ala2 ustazah, pdiamm..
hakikatnye..aku ni agk lucu, periang, peramah!mungkin!hehehe..gile2 orgnye,bkn gile ye..lasak, xske laa bnde2 yg kurg mcabar ni..hehe..
tu jela kottt..


Ini adik aku..Name die Syuhada Samsudin, ank ke 7,umo die skrg 14 taon..
Die blja kt Mrsm Mersing, Johor.
Die yg telah memecahkan rekod kluarge..5A dlm upsr..pndai..rajin..klau bab bce al Quran..wah!!cdap suare die..ckgu2 sgt sygkn die..aku pn syg die..hehe..n die gk serba taw..die la guru English aku..hehehe..
tapi die ni kdang2 ske wt prangai...mcm llki prgai..org main bola jaring, die syok main bola sepak..hehe..
nakal tu dah mmg normal laa...hehe..itu jelaaa...



Ini die adik aku yg paling bongsu ( ank ke 8 ) nama die Syakila Samsudin..
Umo die 10 taon..die ni pgawas skola..hehe..die ni slalu bsaing bab blaja ngn ank jiran aku..Nabila..
hehe..ntah knp c nabila tu anti gler ngn die..mgkin sbb adik aku ni mmg genius..hahaha..
die ni comel..itam manis orgnye..die manje cgt mak aku..
aku sllu kacau die..die ni klau org pukul or sntuh die ckt je..time kite leka..die pukul kte blk..
kjenye mbalas je..ahahaha..
die ni mmg gile kroke jela kt umaa, lagu saloma, rafeah buang sume die lyn....
haahahaha...


Oklaaaa..xbyk yg aku dapat cter kt korg..sbb aku dah tsangat ngntok..mungkn akn dtg..
aku akn cter psal parents n bff aku plk..
hehehe..ok laa..daaaa
Friday, 25 March 2011

Lelaki atau perempuan...Allah telah menetapkan anugerahnya pada setiap umatnya...Alhamdulilah...

Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh.
Manakala dosa gadis bujang di tanggung oleh bapanya.
Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa ank perempuan yg belum berkahwin dan dosa ank lelaki yg belum baligh.


Beratkan?
Hukum menjelaskan ank laki kena tanggungjwb ke atas ibunya
Dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggungjawabnya,
maka berdosa baginya terutama Anak laki yg tua,
manakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat pada suaminya.


Isteri berbuat baik,Pahala dapat kepadanya,
kalau isteri buat benda tak baik,
mcm tak menutup aurat dgn sempurna,
Dosanya di tanggung oleh suami.
Beratkan??


Suami kena bg nafkah pada isteri, ni wajib tapi isteri tidak.
Tapi isteri boleh Bantu untk ringankan beban suami.
HARAM bagi suami bertanyakan pendapatan isteri,
Lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izinnya.


Banyak lagi laki, lebih-lebih lagi bila dah bergelar SUAMI.
Suami kena tanggung.
Kalau nk di bayangkan beratnya,
Dosa-dosa yg perlu ditanggung seperti gunung dan semut.


Sebab tu mengikut kajian,nyawa org perempuan lebih
Panjang dari laki. Laki mati cepat sebab dah tak larat nak tanggung dosa yg beratnya (sekadar pendapat sendiri )


Wanita..- Auratnya lebih susah dijaga berbanding laki.
- Perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar dari rmh.
- Saksinya kurang berbanding laki.
- Perlu menghadapi ksusahan mgandung dan melahirkan ank.
- Wajib taat kpd suami tapi suami tak perlu taat kpdnya..cume suami la kena consider.
- Talak terletak di tgn suami
- Wanita kurg beribadah kerana masalah haid dan nifas yg tak ada pd laki.


PERNAHKAH KITA TGK SEBALIKNYA??


~Benda yg mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yg tersorok dan selamat.
~Sudah pasti permata tidak akn dibiarkan bersepah-sepah bkn?
itulah bandingannya dgn seorg wanita.
~Wanita perlu taat kpd suami tetapi laki wajib taat kpd ibunya 3kali lebih utama daripada bapanya.
~Bukankan ibu adalah seorg wanita?
~Wanita menerima harta pusaka kurg dari laki,Tapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kpd suaminya,manakala laki perlu menggunakan harta pusaka ituuntk menyara anak-anak dan isteri.
~Wanita perlu bersusah-payah untk mengandung dan melahirkan anak,tapi setiap saat dia di doakan oleh segala haiwan,malaikat, dan seluruh mahluk ALLAH SWT di muka bumi dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil.
~Manakala dosanya di ampunkanOleh ALLAH SWT..
~Seorang wanita boleh masuk pintu syurga melalui mana-mana pintu syurga yg di sukainya cukup dgn empat syarat shj :


-Sembahyang lima waktu
-Puasa di bulan Ramadhan
-Mentaati suami
-Menjaga kehormatannya


~Seorang laki perlu pergi berjihad fisabilillah tapi wanita jika taat kpd suaminya serta menunaikan tanggungjawbnya kpd ALLAH SWT akanturut menerima pahala seperti pahala orang berperang Jihad fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.


MasyaALLAH! Sayangnya ALLAH pada wanita..
Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang laki,tanpa wanita, laki tidak akn wujud di muka bumi ni..tanpa wanita kuat tidak wujud pemimpin yang berwibawa,tanpa wanita tidak wujud lelaki yg beriman..tapi,ingatlah wahai lelaki, wanita itu juga merupakan fitnah dunia..